Och fjättra Lilith i kedjor - Åsa Schwarz



  Stockholm. Två mord, ett i nutid och ett för 160 år sedan. Hur är de egentligen sammankopplade?

Lena har just flyttat in i sin nya lägenhet på Södermalm i Stockholm när hon under en av golvplankorna hittar en gammal dagbok. Dagboken visar sig ha tillhört Anna, som på 1840-talet mördades under mystiska omständigheter. Samtidigt försnillar en hacker 35 miljoner kronor från ett framgångsrikt IT-företag. Konsulten Martina får i uppdrag att ta reda på var pengarna hamnat. Dagen därpå hittas en av företagets anställda mördad med två underliga märken på halsen, och polisen kopplas in för att utreda mordet.

Den gemensamma nämnaren för de båda mordgåtorna är Lilith, vars namn verkar dyka upp på ställen där man minst anar det. Vem är denna mytomspunna figur och vad har hon med morden att göra?


Helt FANTASTISKT bra bok! Tog en dag så var boken färdig, bitterljuvt!
Jag tänkte direkt på Stieg Larssons sätt att skriva (hade jag inte vetat vem författaren var hade jag gissat på just honom) när jag läste boken. Ser fram emot nästa bok av Åsa Schwarz.

Det blir helt klart 5 björnar av 5 möjliga.





Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag håller helt med dig. Tog inte lång stund för mig heller att läsa ut den. Stigma ligger numera på min vill ha lista.Men först lite bokrea=) Hoppas livet känns bättre snart för dig. Kram Sofie

2009-02-24 @ 22:22:08
URL: http://sofiemarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0